Thursday, 21-11-2024, 08:17:55
Welcome Guest | RSS

Search

Mijn tweets

Share

Login/Logout

Main » Articles

Total entries in catalog: 4
Shown entries: 1-4


Waarom wordt er in deze advertenties of sites gekozen voor een product van Apple?

Waarom wordt in advertenties of sites het Apple logo verwijderd?


mijn artikelen | Views: 367 | Added by: dvhout | Date: 16-08-2012 | Comments (0)



krul



Steeds meer huishoudens willen een steentje bijdragen in het opwekken van duurzame energie. Hierbij kan gedacht worden aan zonne-energie (PV-panelen of zonnecollectoren), geothermische energie of windenergie. Hoe zinnig is deze vorm voor huishoudens?

mijn artikelen | Views: 19451 | Added by: dvhout | Date: 14-06-2012 | Comments (16)



krul



Veel mensen gebruiken voor veel verschillende doeleinden hetzelfde wachtwoord. Ze weten wel dat dat niet verstandig is, maar gebruiken toch weer het bestaande wachtwoord, want daarvan hebben ze bewezen dat ze het kunnen onthouden. Zeker als je ervan uit gaat dat iets wat je zelf mag verzinnen makkelijker te onthouden is dat iets dat je opgedragen wordt. De sleutel tot een sterk en goed te onthouden wachtwoord, zit hem dus in het verzinnen van een wachtwoord.

mijn artikelen | Views: 8897 | Added by: dvhout | Date: 28-03-2012 | Comments (4)



krul



De CD en de LP zijn media om muziek op te slaan. Een medium is een middel of (over-)drager van informatie, en zoals het spreekwoord luidt: "don't shoot the messenger". Het gaat immers niet over de drager maar om de boodschap.

De kracht van de CD was, dat hij veel praktischer was dan zijn voorganger, want de grootste nadelen van LP waren het formaat en de gevoeligheid (breekbaarheid en krassen), beide slecht voor mobiliteit. De CD heeft dit opgelost door digitale opslag, redundantie en een kleinere straal.

Een nieuwe tijd kwam met nieuwe wensen. Sinds de Ipod weten de gebruikers dat ze hun hele muziekbibliotheek op een enkele apparaat willen hebben staan, en dit overal willen kunnen beluisteren: thuis of onderweg, via een audio installatie in huis of auto, of met behulp van een headset.

Het artikel in de Volkskrant (url) gaat over de teruglopende markt van de CD, en groeiende markt van vinyl. (een procentuele groei van vinyl is met zo'n kleine markt snel gemaakt) Dat de productlevenscyclus van de CD afloopt is oud nieuws en dus niet interessant. Veel interessanter zijn de producten, diensten en gebruiken die hiervoor in de plaats komen.

Ouderen, mensen met gevoel voor nostalgie en mensen die een fysiek muziekproduct willen, blijven CDs, DVDs en (en vaker?) vinyl kopen. Nieuwe generaties kiezen steeds meer voor streamen, waarbij het al dan niet bezitten van de muziek centraal zal staan. Aan de ene kant zal het gebruikelijker worden muziekbestanden (al dan niet) legaal te hebben in een cloud. Allerlei apparaten zullen gebruikmakend van het internet/netwerk de muziek streamen, voor live gebruik in elk moment en elke plaats. Aan de ander kant zal het gebruik waarbij de consument zelf geen bestanden meer heeft, en alleen datgene streamt waar men op dat moment naar wil luisteren, zonder het te bezitten, groeien. Voorbeelden van diensten die dit mogelijk maken zijn pandora, spotify, grooveshark, youtube, en last.fm.

Door het streamen vervalt het gebruik van een medium/muziekdrager, zoals we die 'altijd' gekend hebben, er is hoogstens een player nodig. Met het afscheid van de drager vervalt een manier waarop geld verdiend wordt door de muziekindustrie, en daar ligt voor hun de pijn/angst voor de toekomst. Normale consumenten zijn waarschijnlijk altijd amper geïnteresseerd geweest in het medium: ze willen overal hun favoriete muziek luisteren/beleven.

een reactie op: www.volkskrant.nl/vk/nl/3380/muziek/article/detail/3122164/2012/01/15/Het-einde-van-de-cd-Dat-is-niet-erg.dhtml



mijn artikelen | Views: 305 | Added by: dvhout | Date: 16-01-2012 | Comments (0)



krul